انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 پروتز 4 نکات قبل از عمل پروتز سینه
مدت زمان مطالعه 5 دقیقه

نکات قبل از عمل پروتز سینه

مدت زمان مطالعه 5 دقیقه

پروتز سینه یکی از روش های بزرگ کردن و حجیم کردن بافت سینه ها است که قبل و بعد از انجام این جراحی باید اقداماتی صورت گیرد تا بهترین نتیجه از این جراحی دریافت شود در ابتدا در این مقاله توضیح مختصری در رابطه با پروتز سینه داده می شود تا در این زمینه شما اطلاعات لازم را بدست آورید.

پروتز سینه

با استفاده از پروتز سینه می توان فرم زیبایی را در سینه ها ایجاد کرد در این جراحی از دو نوع پروتز آب نمکی و سلیکونی برای حجیم کردن بافت سینه ها استفاده می کنند که امروزه با توجه به مزیت های پروتز سیلیکونی از این  نوع پروتز بیشتر استفاده می شود. یکی از سوالات متداولی که از دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک پرسیده  می شود محل برش در جراحی پروتز سینه می باشد.

در جراحی پروتز سینه از 4 نوع برش، برش زیر بغل، برش زیر سینه، برش دور هاله سینه و برش در دور ناف استفاده می شود که در زمان مشاوره دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک در رابطه با نحوه برش و اینکه کدام نوع از برش برای شما مناسب است توضیحاتی می دهند همان طور که در قسمت قبل گفته شده بود اقدامات و مراقبت هایی قبل از جراحی پروتز سینه باید رعایت گردد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

اقدامات لازم قبل از پروتز سینه

اقداماتی که باید قبل از پروتز سینه انجام شود

  • یکی از اقدامات لازمی که قبل از جراحی پروتز سینه باید رعایت شود تهیه سوتین مخصوص است زیرا پس از جراحی استفاده از سوتین مخصوص الزامی است.
  • قبل از جراحی پروتز سینه در صورت شک به حاملگی حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا در زمان حاملگی جراحی پروتز سینه امکان پذیر نیست.
  • در زمان مشاوره عکس های لازم باید گرفته شود.
  • قبل از جراحی پروتز سینه اطلاعات لازم در رابطه با محل برش و محل قرار گیری پروتز ها دریافت شود.
  • قبل از جراحی پروتز سینه تمامی سوالات خود را مطرح کنید به عنوان مثال برخی از افراد بر این باورند که بعد از جراحی پروتز سینه امکان شیر دهی وجود ندارد در صورتی که این یک باور غلط است.
  • آزمایشات لازم قبل از جراحی پروتز سینه باید گرقته شود و در هنگام مراجعه به بیمارستان باید همراه داشته باشید.
  • قبل از جراحی پروتز سینه از ساعت 12 شب نباید چیزی بخورید و همچنین شب قبل از عمل استحمام نمایید.
  • در زمان مشاوره در صورت داشتن بیماری خاص مانند تالاسمی، دیابت، هپاتیت، آسم، کبدی و بیماری های قلبی و ریوی و … حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا ممکن است به علت داشتن یک بیماری خاص جراحی پروتز سینه صورت نگیرد. همچنین در صورت داشتن مشکل در جراحی های قبلی مانند مشکل در بند آمدن خون = و اختلال در به هوش آمدن حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند بروفن، ژلوفن، هپارین و آسپرین حتما به پزشک اطلاع دهید زیرا قبل از جراحی پروتز سینه مصرف این داروها باید قطع گردد.
  • دو هفته قبل از جراحی پروتز سینه مصرف موادی مانند مشروبات الکلی، کاری و ژله باید محدود شود زیرا بروی بند آمدن خون پس از جراحی اثر منفی دارد.

مراحل آماده شدن قبل از جراحی پروتز سینه

2 هفته قبل از جراحی پروتز سینه

از 2 هفته قبل از جراحی پروتز سینه باید تمامی توصیه های جراحتان را در رابطه با قطع مصرف برخی از داروها رعایت کنید به عنوان مثال مصرف آسپرین و داروهای حاوی آن باید از دو هفته قبل از جراحی پروتز سینه قطع گردد . همچنین محصولات دارای ویتامین E از 2 هفته قبل از جراحی پروتز سینه باید قطع گردد. مصرف آسپرین قبل از جراحی پروتز سینه بدلیل انعقاد خون احتمال بروز خون ریزی را بعد از جراحی افزایش می دهد به همین علت است که پزشکان بسیار توصیه می کنند مصرف این دارو باید حتما از دو هفته قبل از جراحی قطع شود.

در صورتی که با علایم بیماری حاد مانند سرما خوردگی از دو هفته قبل از جراحی مواجه شدید حتما با جراح خود تماس بگیرد و زمان جراحی را به زمانی دیگری موکول کنید تا بهبودی کامل حاصل شود .

مراحل آماده شدن قبل از جراحی پروتز سینه
مراحل آماده شدن قبل از جراحی پروتز سینه

یکی از اقداماتی که قبل از جراحی پروتز سینه برای کاهش عوارض پروتز سینه باید حتما رعایت کنید ترک سیگار و محصولات حاوی نیکوتین است زیرا کشیدن سیگار قبل از جراحی باعث افزایش خطر ابتلا به عوارض بی هوشی می شود همچنین روند ترمیم و بهبودی را پس از جراحی کند می کند.

شب قبل از عمل جراحی پروتزسینه

  • 8 ساعت قبل از جراحی پروتز سینه از خوردن و نوشیدن پرهیز نمایید و ناشتا باشید.
  • بهتر از قبل از جراحی استحمام نمایید تا روز های اولیه بعد از جراحی نیاز به حمام رفتن نداشته باشید.

روز عمل جراحی

در روز عمل قبل از جراحی جراح راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد و در صورت داشتن اضطراب و نگرانی شما را آرام می کند.

اقدامات لازم بعد از جراحی پروتز سینه

یکی از اقداماتی که بعد از جراحی پروتز سینه باید رعایت گردد استفاده از سوتین مخصوص است که در گرفتن بهترین نتیجه از جراحی پروتز سینه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند بعد از جراحی پروتز سینه حتما باید از سوتین های مخصوص استفاده نمایید.

به هیچ عنوان بعد از پروتز سینه نباید فعالیت های شدید و ورزش های سنگین را انجام دهید و از حرکات بیش ازحد دست خود خودداری نمایید.

یکی از اقداماتی که قبل و بعد از جراحی پروتز سینه باید رعایت گردد قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی است.

بیشتر بخوانید=> بهترین جراح پروتز سینه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =