08 ژانویه

نتیجه لیپوماتیک

می دانستید نتیجه لیپوماتیک به روش جراح و انتخاب بیمار بستگی دارد ؟ بدین معنی که اگر جراحی به درستی انجام شود و بیمار دارای شرایط مناسب باشد نتیجه مطلوب و رضایت بخشی حاصل می شود . در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانید.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص پلاستیک  شماره 02188879877 تماس بگیرید یا به آدرس کانال اینستاگرام مراجعه کنید .

درد بعد از لیپوماتیک

یکی از مهم ترین مسائلی که برای مراجعین لیپوماتیک باید توضیح داده شود ، میزان تحمل درد در این جراحی  است . جراح باید در جلسه مشاوره این سوالات را از متقاضی بپرسد :

• آیا تحمل درد و ناراحتی بعد از جراحی را دارید ؟ از آنجائیکه بعد از هر جراحی فرد دچار درد و ناراحتی می شود این موضوع درباره لیپوماتیک نیز مستثنا نیست . بسیاری از افراد تصور می کنند بعد از این جراحی دردی ندارند و بعد از گذشت 3 روز می توانند به سرکار بروند . در صورتی که اشتباه است و ممکن است فرد تا یک ماه درد خفیف یا شدید داشته باشد . اگر افراد شاغل هستند مخصوصا کسانی که ساعات طولانی پشت میز می نشینند ، باید مراقب باشند و با هرگونه خم شدن یا برداشتن شی ای ممکن است دچار درد و ناراحتی شوند . بنابراین باید استراحت کافی داشته باشند .
  • آیا تحمل عوارض داروی بیهوشی را دارید ؟قطعا در این جراحی از مواد بیهوشی استفاده می شود و قطعا این کار با عوارضی همراه است . سردرد ، حالت تهوع و استفراغ از جمله این عوارض می باشد . بنابراین بیمار باید آگاهی را داشته باشد که بعد از اینکه تاثیر داروی بیهوشی از بین رفت منتظر این عوارض باشد البته این عوارض موقت است و به سرعت برطرف می شود .
  • آیا تحمل برنامه مراقبتی بعد از جراحی را دارید ؟ بعد از جراحی فرد باید اقدامات مراقبتی را انجام دهند . در وحله اول استفاده از پانسمان های خاص ، قرار دادن لوله های در محل جراحی برای خروج ترشحات و برای کنترل وضعیت داخلی بیمار . بیمار تا یک ماه باید ویزیت شود .
  • آیا تحمل پوشیدن گن مخصوص لیپوماتیک را به مدت 3 تا 6 ماه دارید ؟ پوشیدن گن ها در یک ماه اول باید به صورت شبانه روز باشد و نباید حتی لحظه ای از بدن خارج شود . بعد از یک ماه می توانند به صورت چند ساعت در روز می توانند گن را خارج کرده و استراحت کنند . اگر روند بهبودی طبق نظر پزشک خوب نباشد ، باید بیمار 6 ماه گن را بپوشد .

فیلم لیپوماتیک

مراجعه به جراح بعد از لیپوماتیک

در هفته اول بعد از لیپوماتیک بیمار دو بار باید برای ویزیت به جراح خود مراجعه کند . و بعد از این زمان هفته ای یک بار به مطب مراجعه داشته باشد تا وضعیت داخلی مورد بررسی قرار بگیرد . این مراجعات باید تا یک ماه ادامه پیدا کند .

نتیجه لیپوماتیک

در اینجا نمونه ای از نتایج عمل لیپوماتیک که توسط دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شده است ببینید :

دو × یک =