دکتر پرنیا 4 جراحی بینی 4 جراحی بینی دردوران بارداری

جراحی بینی دردوران بارداری

آیا در دوران بارداری میتوان بینی را جراحی کرد ؟

سوال برخی افراد این است که آیا میتوان در زمان بارداری عمل زیبایی بینی را انجام داد یا خیر ، در پاسخ باید خاطر نشان کرد که نه تنها عمل جراحی بینی بلکه هر نوع عملی که نیاز به بیهوشی کامل دارد برای مادران باردار امکان پذیر نیست .

درواقع عمل جراحی برای زنان باردار ممنوع است.

حتی در موارد خاص که بیمار زمان عمل را تعیین میکند و متوجه بارداری خود میشود باید عمل را به تعویق انداخته و از انجام آن نیز جلوگیری نماید . به این منظور نیز پزشکان قبل از انجام عمل جراحی از زنان درخواست نتیجه ی آزمایش بارداری را دارند .

جراحی بینی دردوران بارداری

بنابراین عمل جراحی بینی قبل از زایمان ممکن نیست و چنانچه فردی تمایل به جراحی دارد حدود دوماه بعد از عمل زایمان میتواند برای جراحی زیبایی بینی مراجعه کند .

بسیاری از مادران نیز تصمیم به بارداری بعد از جراحی بینی دارند ، باید خاطر نشان کرد که در صورتیکه میخواهید باردار شوید باید حدود 6 ماه از عمل بینی شما گذشته باشد .

زود تر از این مدت نیزمی توان باردار شد اما باید توجه داشت که بعد از عمل تورم و برآ مدگی در بینی و اطراف بینی وجود دارد. خود حاملگی نیز به صورت قابل مشاهده ای باعث ایجاد تورم و بزرگ شدن بینی میشود بنابراین با گذشت زمان مناسب که همان 6 ماه است بگذارید تا ورم های ناشی از عمل بینی به خوبی از بین برود ، سپس اقدام به بارداری نمایید .

به یاد داشته باشید که تورم ناشی از بارداری بعد از اتمام حاملگی فرو کش می کند و و  تاثیری بر روی بینی گذشته نخواهد گذاشت.

ورم های دوران بارداری تنفس را برای مادرانی که در گذشته عمل بینی انجام داده اند مشکل خواهد کرد ، البته میزان این مشکل بسیار کم است و مشکل جدی برای مادر ایجاد نخواهد کرد ..

توصیه میشود که بعد از 6 ماه تا 1 سال بعد از جراحی بینی باردار شوید و در صورت عمل به مدت 24 شیردهی را انجام ندهید تا مشکلی برای مادر و کودک در بر نداشته باشد .

چنانچه نیاز به طرح سوال بیشتر در این زمینه دارید با ما در ارتباط باشید . منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم .

با تشکر مدیریت سایت دکتر پرنیا

[کل: میانگین: ]
(Visited 43 times, 2 visits today)

2 × پنج =