انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 عمل بینی 4 اگر قصد جراحی بینی استخوانی ات را داری حتما مطالعه کن
مدت زمان مطالعه 7 دقیقه

اگر قصد جراحی بینی استخوانی ات را داری حتما مطالعه کن

مدت زمان مطالعه 7 دقیقه

بینی استخوانی بهترین نتایج را برای عمل جراحی در بر دارد.آیا این جمله را تا به حال شنیده اید که عمل جراحی بینی برای بینی های استخوانی بدون مشکل انجام می شود؟ یا این که عمل بینی های استخوانی موفق تر از بینی های گوشتی است صحت دارد؟ بینی استخوانی چه فرقی با بینی های معمولی و گوشتی دارد؟ ساختار بینی استخوانی به چه شکل است؟

یک بینی در صورتی که دارای قوز استخوانی و غضروف محکمی باشد، بینی استخوانی یا غضروفی نامیده می‌شود.

معمولا قوز به دلایل مختلفی مانند: ارث و یا شکستگی ها ایجاد می شود. در برخی موارد نیز رشد بیش از حد غضروف و استخوان بینی باعث برآمدگی یا قوز بر روی پشت بینی می‌شود. ( این حالت در بین مردمان خاورمانه بیشتر است .)

جراحی بینی استخوانی
عکس قبل و بعد از عمل بینی استخوانی

عمل جراحی زیبایی بینی بر روی این نوع بینی ها ممکن است با تغییرات چشمگیری همراه باشد، اما عمل زیبایی این نوع بینی ها تنها به برداشتن قوز و صاف نمودن آن منتهی نمی شود و بعد از عمل باید ترمیم بینی و تقویت بافت های باقی مانده نیز انجام شود تا ضمن پیشگیری از عوارض بعدی، بینی از استحکام کافی برخوردار باشد.

داشتن پوست خوب از عوامل تاثیر گذار بر روی نتیجه ی عمل جراحی است. زمانی که پوست ضخیم و گوشتی باشد در نهایت نتیجه ی عمل به خوبی قابل مشاهده نخواهد بود  و نوک بینی ممکن است کمی گرد شود. از طرف دیگر نیز اگر پوست بینی نازک باشد نامنظمی‌های زیر پوست ممکن است قابل لمس و حتی قابل مشاهده باشد. پوست ایده آل، ضخامتی بینابین دارد و نتیجه عمل بینی عالی خواهد بود.

انعطاف پذیری پوست نیز تاثیر فراوانی در عمل جراحی دارد، اگر پوست انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد به بافت زیرین خود به طور کامل می چسبد و شکل بینی را که جراحی زیبایی بینی در نظر گرفته است را بهتر نشان می دهد. در حالی که داشتن پوست شل ممکن است باعث گرد شدن نوک بینی و تورم های طولانی مدت شود.

در واقع اگر بینی دارای قوز استخوانی و غضروفی باشد ولی پوست ضخیم و سفت باشد نتیجه عمل  در قسمت نوک بینی بسیار عالی نخواهد شد و فقط داشتن یک بینی استخوانی تضمینی برای یک جراحی بینی عالی نیست و حتما باید توسط جراح پلاستیک متبحر این عمل انجام شود تا بهترین نتایج را دریافت کرد.

جراحی بینی استخوانی باید با ایجاد تناسب بینی با سایر اجزای صورت، انجام بپذیرد تا نتیجه ی کار با احساس رضایت مندی در فرد همراه شو .

برای مشاهده فیلم نتیجه عمل بینی استخوانی ویدئو زیر را حتما مشاهده کنید:

آیا بینی من استخوانی است؟

به طور کل بینی به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می شود که این دو نوع بینی درساختار، نوع پوست و غضروف تفاوت های چشم گیری دارند. به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غضرف ضعیفی هستند بینی های گوشتی گفته می شود و به بینی هایی که دارای پوست نازکی هستند و ساختار استخوانی مانند دارند بینی های استخوانی گفته می شود.

بطور کل ساختار بینی از دو جز استخوان و غضروف تشکیل شده است که قسمت پایین و نزدیک به نوک بینی را غضروف و قسمت بالایی را استخوان تشکیل داده است که در صورتی این دو قسمت باهم هماهنگ نباشند بینی زیبایی خود را از دست می دهد.

جراحی بینی استخوانی به منظور کوچک کردن بینی و برطرف کردن ایرادات بینی صورت می گیرد. در برخی موارد بینی های استخوانی دارای برآمدگی و قوز هستند که در حین جراحی بینی تراشیده می شود و ظاهر زیبایی در فرم بینی ایجاد می شود.

افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند از نتیجه جراحی بینی خود در اکثر موارد راضی هستند زیرا جراحی بینی استخوانی نسبت به جراحی بینی گوشتی آسان تر است و جراح بینی با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف تغییرات را در حین جراحی بینی ایجاد می کند.

بینی هایی که غضروف محکمی دارند و میزان چربی کمی در آنها انباشته است بینی استخوانی نام دارد، معمولا با اولین نگاه می توان این نوع بینی را تشخیص داد اما ممکن است در مواردی خاص این قسمت علاوه بر داشتن نشانه هایی از بینی استخوانی مقداری گوشت هم داشته باشد و شبیه به بینی گوشتی و یا چیزی بین یک بینی گوشتی و استخوانی باشد.

نمونه جراحی زیبایی بینی استخوانی
عمل بینی استخوانی مردانه

عموما تشخیص دقیق نوع بینی توسط جراح پلاستیک مشخص می شود.

پزشک با جراحی راینوپلاستی مشکلات و انحرافات موجود در بینی های غضروفی و استخوانی را رفع می کند، این مشکلات ممکن است وجود قوز یا انحراف یا هر دو مورد باشد، گاهی بینی کج است و سوراخ های آن یکسان نیست این عوامل دلایل خوبی برای جراحی بینی به شمار می آیند.

غالبا داشتن بینی های استخوانی با انحراف و قوز به صورت موروثی به افراد منتقل می شود.

بد نیست بدانید که یک سوم بالایی پل بینی از استخوان و دو سوم پایینی آن از غضروف تشکیل شده و غالبا قسمت بالایی بینی است که دچار انحراف و یا برآمدگی می شود، در واقع بخش عمده‌ی برآمدگی ها در استخوان بینی در قسمتی از بینی به نام طاق غضروفی مشاهده می شود که ظاهری ناخوشایند برای فرد در پی دارد. وجود قوز و انحرافات در این قسمت از بینی به صورت مشهودی در چهره ی افراد تاثیر گذار است. از این رو توصیه می شود که برای شناسایی نوع بینی و مشکلات ناشی از آن به یک جراح پلاستیک مراجعه نمایید تا بتوانید با یک جراحی اصولی و دقیق یک بینی زیبا و متناسب با چهره داشته باشید.

یک پزشک دلسوز با دقت به معاینه ی بینی شما می پردازد و در این معاینه عوامل مختلفی را لحاظ می نماید. در این معاینه مسائلی مانند: اندازه و شکل بینی، ضخامت و قرینه بودن آن، بررسی وجود انحراف در تیغه بینی، و همچنین ضخامت پوست روی بینی مد نظر گرفته می شود و نسبت به استانداردهای یک بینی متناسب برای جراحی آن اقدام می شود.

نشانه های بینی استخوانی

ژنتیک در بینی های استخوانی تاثیر بسزایی دارد. بینی های استخوانی اغلب دارای برآمدگی و قوز هستند که در ظاهره چهره فرد بسیار تاثیر گذاشته است.

عمل جراحی بینی استخوانی

نتیجه ی جراحی بینی استخوانی بسیار ایده ال و زیبا خواهد شد، این دسته از بینی ها غضروف های محکمی دارند و زیبایی خاصی بعد از جراحی بدست می آورند، این نوع از بینی ها ایده آل مناسبی برای بینی های فانتزی و عروسکی می باشند.

جراحی بینی استخوانی به اصلاح معایب و رفع قوز بینی و انحرافات می پردازد. دقت در نحوه ی جراحی و تجربه ی جراح در این زمینه به دریافت موفق ترین نتیجه بعد از جراحی بینی به شما کمک شایانی می کند از این رو توصیه می شود که پیش از جراحی در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشید .

جراحی بینی استخوانی

اصلاح معایب بینی

  • رفع انحراف بینی
  • رفع شکستگی بینی
  • رفع قوز روی بینی
  • رفع انحرافات موجود در استخوان بینی
  • رفع پولیپ یا گرفتگی بینی

همانطور که می دانید افرادی با بینی های انحراف دار دچار مشکلات تنفسی می شوند و از طرفی کسانی که دچار شکستگی در بینی ها شده اند از نظر ظاهری و مشکلات باطنی دچار نگرانی هستند. قوز روی بینی، ظاهر و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شود که فرد از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد.

همانطور که می دانید بینی های استخوانی بعد از جراحی دارای ظرافت و زیبایی هنرمندانه ای می شوند که البته این تغییرات نیازمند جراحی اصولی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی می باشد، شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی دکتر رفیع پرنیا از خدمات و تجربه ی بی نظیر دکتر بهره مند شوید.

نتیجه جراحی بینی استخوانی

در صورتی که بعد از جراحی بینی استخوانی مراقبت هایی لازم توسط فرد رعایت شود به هیچ وجه احتمال بازگشت بینی وجود ندارد و نیاز به جراحی ترمیمی بینی نخواهید داشت در نتیجه با رعایت مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی احتمال بازگشت بینی را می توانید به حداقل برسانید و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

هزینه عمل بینی استخوانی

هزینه جراحی بینی استخوانی نسبت به المان های مختلفی مانند نوع بینی، داشتن ویا نداشتن مشکلات تنفسی، تبحر و تخصص جراح و… متغیر است و برای اطلاع از قیمت عمل بینی استخوانی لازم است مراجعه حضوری به مطب جراح مورد نظر داشته باشید تا ایشان با معایناتی که انجام می دهند هزینه دقیق عمل را به شما اعلام کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

3 دیدگاه ها
  1. سلام بینی ام استخوانی و انحرافم دارم با جراحی هم از نظر زیبایی و هم انحراف درسته میشه ؟

    پاسخ
  2. سلام بعد از عمل چقدر طول میکشه تا ورم و کبودی برطرف بشه؟ چقدر نیاز به استراحت داره ؟

    پاسخ
  3. سلام آقای دکتر جراحی بینی درد دارد و اینکه ممکنه که عوارض داشته باشد ؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =