انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 جراحی صورت 4 لیفت صورت با نخ
مدت زمان مطالعه 5 دقیقه

لیفت صورت با نخ

مدت زمان مطالعه 5 دقیقه

چین و چروک در صورت، کابوسی آزار دهنده برای هر فردی می باشد. افرادی که بیش از 30 سال دارند، از وجود این عارضه در چهره رنج می برند. اغلب خانم ها بیشترین تلاش خود را برای حفظ ظاهرصورت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک های  زودرس، انجام می دهند. معمولا از روش های خانگی و یا صنعتی به منظور کنترل این عارضه استفاده می کنند. مثلا با استفاده نمودن از انواع  ماسک های گیاهی یا قرص های حاوی کلاژن ، خواهان به تاخیر انداختن این عارضه می باشند. اما این روش ها ممکن است تاثیر آنچنان مثبتی بر روی جوان سازی نگذارد. امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های دیگری مانند جراحی لیفت صورت و همچنین لیفت صورت با نخ به وجود آمد است. که در ادامه مقاله به معرفی لیفت صورت با نخ می پردازیم.

لیفت صورت با نخ

باید آگاه بود که امروزه بهترین جراحان پلاستیک  با روش های گوناگونی از جمله:  لیفت صورت با نخ، تزریق بوتاکس، تزریق چربی و تزریق ژل و…  برای  رفع عارضه های ناشی از پیری و گذر عمر، انجام می دهد،

یکی از بی خطر ترین عمل برای رفع چین و چروک های صورت، لیفت صورت با نخ می باشد که روشی غیر جراحی و بدون نیاز به بیهوشی است. لیفت صورت روشی است بدون هیچ گونه عوارض جانبی که نتایج حاصل از آن بسیارموفقیت آمیز با ماندگاری بالا می باشد.

جوان سازی صورت به وسیله لیفت صورت با نخ

نحوه انجام این روش

انجام لیفت صورت با استفاده از نخ، یک روش پیشرفته است که با بی حسی، صورت می گیرد. این فرآیند یک ساعت به طول می انجامد، که در این روش از نخ هایی به منظور بستن اجزای صورت مانند: ابروها، گونه ها، چانه و گردن استفاده می شود. بهبود بخشیدن شکل و فرم چهره، محو چین و چروک ها هدف اصلی در این روش می باشد.

از انواع مختلفی از نخ ها در پروسه لیفت صورت استفاده می شود، که یا دائمی، یا بیش از پنج سال ماندگاری دارد. این نخ ها درون بافت های صورت فرو می رود. اما نخ هایی هستند که قابل جذب نیستند.

انواع نخ ها به منظور لیفت صورت، شامل موارد زیر می شود:

  • Aptus
  • Alkouj
  • نخ های طلایی
  • پلی دیو کسان وان یا مونو
  • نخ خای خاردار

Aptus :

یکی از مناسب ترین و بی خطرترین نخ ها، آپتوس است که به منظور فرم دهی صورت استفاده می شود. این نخ ها توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است.

Alkouj:

متمایز ترین نوع نخ ها می باشد که آن را برای سفت نمودن پوست به کار می برند، هم چنین به دلیل این که پوست را به تولید کلاژن کمک می کند، بسیار موثر می باشند. علاوه بر آن، نتایج حاصل از آن بسیار بالا می باشد، و تا دو سال ماندگاری دارد. این نوع نخ، به بهبود وضعیت پوست قبل از لیفت کمک می کند.

نخ های طلایی

اخیرا این نوع نخ ها شناخته شده است که در پوست ذوب می شود و حدود دو سال ماندگاری دارد.

پلی دیو کسان وان یا مونو

پرکاربردترین نوع نخ ها که استفاده های پزشکی فراوانی دارد، اما در زمینه زیباسازی چانه موفق ترعمل کرده است.

نخ های خاردار

برای صورت های حساس از این نوع نخ ها استفاده می کنند.

کاربرد های لیفت صورت با نخ

در این روش از جوانسازی پوست با استفاده از نخ های بخیه موقت و یا جذبی به لیفت صورت می پردازند که در این فرآیند پوست صورت، توسط این نخ های بخیه کشیده و بالا برده می شود. به عبارتی میتوان گفت کاربر های لیفت صورت با نخ شامل موارد زیر است:

  • لیفت و سفت شدن پوست
  • تحریک پوست و کلاژن سازی

لیفت و سفت شدن پوست

در این روش غیر تهاجمی بر خلاف جراحی لیفت صورت، جراح پوست و چربی اضافه را برش نمی دهد، بلکه آن را توسط نخ به سمت بالا می کشد و لیفت می کند. که این امر سبب جمع و سفت شدن پوست افتاده صورت  و در نهایت جوانسازی و زیبایی صورت می شود.

تحریک پوست و کلاژن سازی

کلاژن ها در واقع همان رشته های پروتئینی در عمق پوست انسان می باشد  که وظیفه ترمیم زخم‌ها و شادابیت پوست را عهده دار است. این روش سبب می شود پوست تحریک شود و شروع به کلاژن سازی کند که هر چقدر میزان تولبد کلاژن در پوست افزایش پیدا کند، پوست زیبا تر و جوان تر می شود.

مزایا لیفت صورت با نخ

این روش در نواحی مختلف صورت انجام می شود که لیفت نخ در قسمت  میانی و انتهایی صورت از جمله غبغب و گردن بالاترین میزان جوابگویی را دارد. همچنین علاوه بر لیفت صورت، لیفت پیشانی و ابرو باعث ایجاد پوستی صاف و ابروهای قوس می شود.

انجام لیفت صورت با نخ روشی غیر تهاجمی است که در آن بجای استفاده از دارو بیهوشی از بی حس کننده های موضعی استفائه می شود. که این امر سبب شده است این روش محبوبیت بالایی در میان دیگر روش های لیفت پیدا کند.

همچنین از دیگر مزایای لیفت صورت با استفاده از نخ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم داشتن عوارض بعد از دارو بیهوشی (به دلیل استفاده از بی حس کننده به جای داروی بیهوشی)
  • برخورداری از هزینه های کمتر نسبت به روش جراحی
  • داشتن دوران نقاهت و ریکاوری کوتاه مدت
  • دارا بودن زمان کوتاه برای لیفت صورت
  • استفاده از بی حس کننده های موضعی
  • داشتن نتیجه طبیعی و اثر بخش
  • روش کم تهاجم و غیر جراحی

معایب و عوارض لیفت صورت با نخ

این روش علاوه بر داشتن مزایای زیاد دارای معایب و عوارضی نیز است که در ادام به آن اشاره می کنیم:

  • عدم مناسب بودن این روش برای افرادی که پوستشان دارای افتادگی بیش از حد و چین چروک های زیاد است
  • لیفت با نخ بر خلاف جراحی لیفت صرفا می تواند سبب جمع شدن پوست افتاده شود نه حذف پوست های اضافه
  • این روش ممکن است با عوارضی همچون قرمزی، تورم و کبودی ناشی از تزریق همراه باشد (این عوارض طبیعی است و جای نگرانی ندارد)

همچنین باید آگاه بود که این روش، روشی موقتی است و با توجه به عوامل مختلف مانند: سن شخص، نوع پوست و… هر ۶ تا ۱۲ ماه نیاز به ترمیم دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 2]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =