انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 عمل بینی 4 تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی
مدت زمان مطالعه 8 دقیقه

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

مدت زمان مطالعه 8 دقیقه

مهم ترین نکته در جراحی بینی مهارت جراح و نحوه انجام عمل جراحی است ولی فاکتور بسیار مهمی که کمک می کند نتیجه و برآیند یک جراحی بینی را متوجه شویم ضخامت و پوست بیمار است. انواع جراحی بینی، بر اساس دسته بندی کلی بینی ها به دو نوع جراحی بینی گوشتی وجراحی بینی استخوانی تقسیم می شود. تفاوت جراحی بیتی گوشتی و بینی استخوانی، اساسا در نحوه ی انجام آن ها است. در ادامه ی این مقاله هرکدام را بررسی کرده ایم.

انواع جراحی بینی
انواع جراحی بینی

 

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی تفاوتی با بینی های دیگر ندارد، اما دقت و ظرافت بیشتری نسبت به انواع دیگر بینی می طلبد، یک جراح بینی گوشتی باید در انتخاب و تقویت غضروف ها برای تغییر، دارای تجربه و تبحر کافی باشد.

منظور از بینی های گوشتی یعنی: نوعی از بینی که پوستی ضخیم و غدد سباسه فراوانی دارد و پوست این افراد چرب است و این بینی ها به دلیل پوست ضخیمی که دارند غضروف ضعیفی دارند .

در گذشته تصور می کردند برداشتن زیاد از این عضروف ها و استخوان ها منجر به بهبود وضعیت ظاهری بینی می شود. اما امروزه متخصصین پلاستیک توجه ویژه ای به تقویت عناصر زیرین پوست دارند مانند: غضروف و استخوان.

برای این که این پوست ضخیم است اگر عناصر زیرین آن را زیاد برداریم آن زخم هایی که ایجاد می شود منجر به فرورفتگی و اسکار دائمی شده و نتیجه نهایی چندان خوب نیست و به همین دلیل است که در بین عموم مردم رایج شده که جراحی بینی گوشتی فایده ای ندارد. ولی اگر مسائل تخصصی رعایت شود نتایج قابل قبولی از این جراحی خواهید گرفت .

دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراح پلاستیک با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی عارضه ها و جراحی های زیبایی و پلاستیک می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 02188879877 تماس بگیرید یا به آدرس کانال اینستاگرام مراجعه کنید .
 

دقت داشته باشید که در این نوع جراحی بینی، غضروف ها باید به خوبی تقویت شوند تا بعد از عمل دچار افتادگی نشوند. بینی گوشتی ذاتا دارای غضروف های ضعیف و استخوان های کمی است که قدرت بالایی برای نگهداری پوست و چربی های اطراف بینی ندارد. از طرفی پوست این نوع بینی ها نیز بسیار ضخیم بوده و این ضخامت زیاد باعث می شود تا تغییرات ایجاد شده در بینی در حین جراحی، بعد از عمل به خوبی مشخص نشود  .

جراح باید با دقت کافی نسبت به شناخت نوع و جنس بینی، بینی را طوری جراحی نماید که غضروف ها محکم و پوست بینی به خوبی بیانگر تغییرات شود، دقت در انتخاب جراح پیش از جراحی کمک بزرگی به شما در کسب میزان رضایت بعد از جراحی می کند . یک جراح خوب برای بینی های گوشتی به خوبی تغییرات لازم بر روی بینی را ایجاد کرده و مانع افتادگی بعد از عمل خواهد شد  .

جراحی ترمیمی بینی

ترمیم بینی بعد از عمل جراحی در صورتی لازم است که بینی دچار نواقص مشهود و غیر مشهودی شود که فرد از وجود آن دچار ناراحتی گردیده است، افتادگی بعد از عمل یا کج شدن بینی از عوارض شایعی است که در نتیجه ی انتخاب عجولانه و یا نادرست جراح بینی رخ می دهد  .

بسیاری از افراد بعد از عمل جراحی زیبایی بینی دچار مشکلات تنفسی بسیاری می شوند که قادر به نفس کشیدن راحت و تنفس در زمان خواب نیستند. از طرفی ممکن است بینی بسیار سر بالا یا بسیار افتاده شود، یا اینکه سوراخ های بینی دچار عدم قرینگی شود . یک مشکل شایع در بسیاری از افراد انحراف بعد از عمل بینی و افتادگی نوک بینی است که این شرایط فرد را به عمل مجدد یا ترمیم بینی وادار می نماید  .

زمان مورد انتظار برای جراحی ترمیم بینی

ممکن است در همان ماه های اولیه بعد از جراحی فرد از ظاهر بینی خود ناراضی باشد و شروع به ایراد گیری از فرم بینی کند، و تصمصیم به جراحی ترمیمی بینی بگیرد . انجام این کار به هیچ عنوان به صلاح بیمار نمی باشد زیرا روند بهبودی به طور کامل سپری نشده است و جراحی ترمیمی زود به هنگام علاوه بر اینکه گزینه مناسبی نمی باشد ممکن است باعث شود که مشکلات بیشتری ایجاد شود .

تورمات بینی بعد از جراحی باید به طور کامل برطرف شود، تا در رابطه با زمان جراحی ترمیمی بینی تصمیم گیری شود. دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک قبل از جراحی ترمیمی بینی مشکل بینی شما را بعد از بررسی های لازم تعیین می کند و در صورتی که شما کاندید مناسبی برای جراحی ترمیمی بینی باشید و انجام این جراحی به صلاح شما باشد ، با جراحی ترمیمی بینی مشکلات بینی شما را برطرف می کنند .

 

 

جراحی بینی استخوانی

این جمله را تا به حال شنیده اید که جراحی بینی استخوانی بدون مشکل انجام می شود . آیا این که عمل بینی های استخوانی موفق تر از بینی های گوشتی است صحت دارد ؟ بینی استخوانی چه فرقی با بینی های معمولی و گوشتی دارد ؟ ساختار بینی استخوانی به چه شکل است ؟

بینی های با پوست نازک، غضروف محکم  و برآمدگی استخوان بینی از نشانه های ظاهری بینی های استخوانی است . معمولا برآمدگی استخوان بینی می تواند ناشی از شکستگی استخوان بینی و یا وراثت باشد . به طور معمول بینی های استخوانی براحتی قابل شناسایی اند و عموما تشخیص دقیق بینی توسط جراح پلاستیک مشخص می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به فوق تخصص جراحی پلاستیک یا بهترین جراح بینی مراجعه نمایید .

تفاوت جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی

با توجه به مواردی که در رابطه با ویژگی های هریک از انواع بینی و نحوه ی جراحی آن ها گفته شد، می توان نتیجه گرفت که به دلیل تفاوت بین ساختار بینی گوشتی و بینی استخوانی، هرکدام نیاز به تکنیک ها و روش های مخصوصی دارند. بینی های گوشتی امکان مناسبی برای جراحی طبیعی بینی دارند و بینی های استخوانی موارد مناسبی برای مدل های فانتزی و عروسکی هستند.

انواع مدل های جراحی بینی

انتخاب نوع فرم بینی مسئله ای است که با توجه به سلیقه هر فرد متفاوت می باشد. از این رو انواع مختلفی  از مدل های بینی توسط جراحان به وجود آمده است تا متقاضیان عمل زیبایی بتوانند نزدیک ترین فرم بینی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. 

به طور کلی مدل های جراحی بینی به سه دسته تقسیم می شود که شامل موارد زیر است:

  • مدل بینی طبیعی
  • مدل بینی نیمه فانتزی
  • مدل بینی عروسکی و فانتزی

 

این نوع مدل جراحی بینی در میان متقضیان آقا طرفدار زیادی دارد چرا که ظاهری، طبیعی دارد و مصنوعی و عمل کرده به نظر نمیاید بنابراین آن دسته از متقاضیانی که دوست دارند بینی شان حالت مصنوعی نداشته باشد، می توانند مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند. در این مدل، فرم و ساختار بینی متناسب با صورت و دیگر اجزا آن تغییر می کند، به گونه ای که اشکالات ظاهری نظیر قوز بینی، انحراف ظاهری، افتادگی نوک بینی و پهنای نوک بینی به صورتی طبیعی و متناسب با صورت فرد اصلاح می شود. این بدین معناست که به قسمت پل بینی انحنایی داده نمی شود و نوک بینی به سمت بالا داد نمی شود و صرفا ظاهری طبیعی به بینی داده می شود.

در مدل بینی طبیعی علاوه بر حفظ تناسب اجزای صورت و همچنین حفظ زاویه ی مناسب میان لب و بینی، خط برش و بخیه مشخص نمی باشد.

عدم ایجاد اختلالات تنفسی و مشکلات تکلمی، امکان جراحی مجدد با گذشت زمان، قابل تشخیص نبودن انجام عمل جراحی بینی از دیگر مزایای جراحی بینی با فرم طبیعی می باشد.

همچنین باید آگاه بود قابل تشخیص نبودن انجام عمل جراحی بینی برای خیلی از متقاضیان مزایا محسوب نمی شود چرا که دوست دارند که این اتفاق، قابل تشخیص باشد. همچنین در این مدل بینی، امکان اعمال تغییرات بزرگ و چشمگیر، امکان کاهش و یا حذف بافت های آناتومیک بینی نیست و اندازه ی بینی به شکل محدود تغییر می کند.

این نوع مدل بینی، متقاضیان نسبتا بالایی در آقایان و بانوان دارد چرا که علاوه بر حفظ تناسب میان بینی و سایر اجزا صورت، قوس کوچکی به ناحیه پل بینی داده می شود. همچنین قست نوک بینی مقداری به سمت بالا سوق داده می شود.

این دو ویژگی قوس پل بینی و سر بالا بودن نوک آن باعث می شود بینی از رو به رو پهنای کمتری داشته و سایز سوراخ های بینی کمی باریکتر از حالت طبیعی دیده شود.

در این مدلی جراحی بینی علاوه بر اینکه بینی ظاهر کوچکتر و ظریف تری نسبت به مدل طبیعی پیدا می کند، ظاهر غیرطبیعی و مصنوعی ندارد چرا که نوک بینی بیش از اندازه سربالا نیست و علاوه بر آن قوس ناحیه پل بیش از اندازه نبوده و حالت سرسره ای پیدا نمی کند. اما باید آگاه بود که در این نوع مدل، امکان ایجاد اختلالات تنفسی وتکلمی وجود دارد.

این مدل بینی بیشتر بین بانوان طرفدار دارد چرا که در این مدل قوس ناحیه پل بینی زیاد می باشد و حالت سرسره ای پیدا می کند و همچنین تیغه ی بینی نازک، نوک بینی سربالا و سوراخ های بینی کوچک می شود. این مدلی بینی برای متقاضیانی که دارای اجزای صورت ظریف و بینی استخوانی هستند، مناسب می باشد.

از طرفی دیگر باید آگاه بود که در این مدل جراحی، تناسب و هماهنگی میان اجزای مختلف صورت از بین می رود و حالت مصنوعی پیدا می کند و همچنین امکان جراحی مجدد با گذشت زمان را ندارد. از دیگر معایب این مدل این است که درصد ایجاد اختلالات تنفسی و تکلمی را بسیار بالا می برد.

مطالب مرتبط با این مقاله:

هزینه جراحی بینی استخوانی

بهترین جراح بینی گوشتی تهران

هزینه جراحی بینی

جراحی پره های بینی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =