انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 عمل بینی 4 بعد از جراحی بینی 4 استحمام بعد از عمل بینی
مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

استحمام بعد از عمل بینی

مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

استحمام بعد از عمل بینی

از مراقب های بعد از عمل بینی مراقبت کردن از بینی در هنگام استحمام است ، ممکن است این کار کمی سخت و دشوار باشد اما سعی کنید که آسیبی به بینی وارد نکنید . توصیه میشود قبل از عمل جراحی استحمام کنید تا حداقل دوروز بعد از عمل نیازی به حمام کردن نداشته باشید .

بعد از عمل جراحی بینی ,بر روی بینی اسپیلنت یا به اصطلاح گچ بینی به همراه چسب زده می شودمراقب باشید که گچ روی بینی به هیچ عنوان خیس نشود ،زیرا باعث خیس خوردن و افتادن گچ از روی بینی میشود ،همچنین این عامل ایجاد خارش و حساسیت در فرد نیز میکند . توصیه میشود این پانسمان در هفته ی اول خیس نشود ،و برای شستن صورت از پنبه یا دستمال استفاده نمایید .

استحمام بعد از عمل بینی

سعی کنید از یک صندلی و یک همراه برای این کار استفاده کنید ،سر خود را عقب بگیرید و بدن را بشویید ، برای شستن موها نیز پشت سر خود را زیر شیر گرفته و بینی را بالا نگه دارید و از همراه بخواهید تا موهای شمارا به آهستگی بشوید .

استفاده از دوش های تلفنی توصیه میشود .

حمام کردن بعد از یک هفته مشکلی برای فرد ایجاد نمیکند ،با خیال راحت استحمام کنید تا گچ بینی شما خیس بخورد، زیرا بعد از یک هفته برداشتن گچ الزامی است و این استحمام کار شمارا راحت تر خواهد کرد .

بعد از اینکه پانسمان و گچ بینی برداشته شد میتوانید با چسب روی بینی نیز استحمام کنید ، در صورتیکه چسب خیس خورد و از روی بینی بلند شد بلافاصله بعد از استحمام دوباره بر روی بینی چسب را قرار دهید .

اگر سوالی در رابطه با مراقبت های بینی دارید از دکتر پرنیا بپرسید ،همچنین نظرات و پیشنهادات خود را به ایشان اعلام نمایید.

با تشکر مدیریت سایت دکتر رفیع پرنیا

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 14 =