انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 عمل بینی 4 اقدامات پس از جراحی بینی
مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

اقدامات پس از جراحی بینی

مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

جراحی بینی یکی از جراحی های پر طرفدار در بین تمامی افراد می باشد که روز به روز آمار متقاضیان این جراحی افزایش می یابد. از مهمترین مسائل در جراحی بینی انتخاب یک جراح متخصص و متبحر می باشد دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک و یکی از بهترین جراحان بینی در این زمینه اطلاعات و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهد و تمامی نیاز های شما را از بابت نتیجه ی یک جراحی بینی خوب برطرف می نماید. یکی دیگر از مهمترین مسائل در جراحی بینی اقدامات پس از جراحی بینی می باشد و مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی می تواند نقش بسیار مهمی در بدست آوردن نتیجه ی موفق داشته باشد. در نتیجه اقدامات پس از جراحی بینی باید توسط هر فردی که این جراحی را انجام می دهد به منظور برخورداری از بهترین نتیجه و عدم بروز مشکلات احتمالی ناشی از عمل جراحی باید رعایت شود که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

اقدامات پس از جراحی بینی

وارد نکردن ضربه به بینی اولین و مهمترین اقدامی می باشد که بعد از جراحی بینی باید انجام شود زیرا ممکن است فرم بینی بهم بریزد و غضروف های بینی بر اثر وارد شدن ضربه جابه جا شوند به همین علت مراقبت از بینی پس از جراحی بینی بسیار حائز اهمیت می باشد.

از فین کردن و تخلیه ترشحات بینی پس از جراحی بینی جدا خودداری نمایید در صورت نیاز می توانید با دستمال کاغذی و پارچه ای تمیز بینی خود را تمیز نمایید و از وارد کرد وسیله برای تمیز کردن بینی جدا خودداری نمایید.(می توانید برای شستشوی بینی تا 2 هفته از سرم استفاده نمایید.)

در روز های اول پس از جراحی بینی در تختخواب استراحت نمایید و با استفاده از چندین بالش سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید زیرا این عمل در کاهش تورم بسیار موثر می باشد.

از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن طولانی مدت دارند و همچنین گریه کردن،خندیدن به مدت طولانی ، و حرکات بیش از حد صورت تا یک هفته خودداری نمایید.

استفاده از کمپرس یخ برای مدت 2 الی 3 روز بعد از جراحی بینی برای کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی بسیار موثر می باشد( باید هر یک ربع یکبار کمپرس را بروی صورت بگذارید.)

در صورت درد و احساس فشار در ناحیه استخوان بینی می توانید اپلینت روی بینی را با انگشتان دست کمی از طرفین باز کنید

از انجام دادن فعالیت های سنگین و خم کردن سر به جلو تا حد امکان پرهیز نمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =