انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 پروتز 4 محل قرار گیری پروتز سینه و بهترین شیوه آن
مدت زمان مطالعه 3 دقیقه

محل قرار گیری پروتز سینه و بهترین شیوه آن

مدت زمان مطالعه 3 دقیقه

محل قرار گیری پروتز سینه، برای افرادی که قصد استفاده از آن را دارند، مسئله بسیار مهمی است که باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. زیرا قرار است پروتز ها بعد از عمل، جزیی از شما باشند و ضروری است که با آنها احساس راحتی داشته باشید. برای جایگذاری پروتز در بافت سینه روش های مختلفی ارائه شده است، که باتوجه به شرایط خود فرد و نظر جراح بهترین حالت آن انتخاب می شود.

بهترین روش برای قرار دادن پروتز در سینه

محل قرار گیری پروتز سینه چگونه تعیین می شود؟

محل جایگذاری پروتز سینه باید با دقت و توجه به مواردی انتخاب شود که در زیر توضیح داده شده است:

  1. مشاوره پزشکی: اولین قدم برای تعیین محل قرار دادن پروتز سینه، مراجعه به پزشک متخصص یا جراح پلاستیک است. پزشک با بررسی وضعیت فیزیکی و اندازه بدن، مکان مناسب برای قرار دادن پروتز سینه را توصیه می‌کند.
  2. اندازه و شکل بدن: اندازه و شکل بدن هر فرد متفاوت است، بنابراین تعیین محل قرار دادن پروتز سینه باید با توجه به این فاکتورها انجام شود. برای دستیابی به ظاهر طبیعی‌تر، پروتز باید در محلی قرار گیرد که با اندازه و شکل بدن هماهنگ باشد.
  3. توصیه های پزشکی: پزشک ممکن است بر اساس شرایط سلامتی و نیازهای خاص فرد، توصیه‌های خاصی برای محل قرار دادن پروتز سینه داشته باشد. مثلاً برای جلوگیری از مشکلات بعدی، ممکن است پزشک توصیه کند پروتز در محلی خاص (زیر یا روی عضله) قرار گیرد.

در کل، تعیین محل قرار دادن پروتز سینه نیازمند مشورت با پزشک تخصصی است و باید به دقت و با توجه به شرایط فرد انجام شود.

محل جایگذاری پروتز سینه چند شکل دارد؟

محل جایگذاری پروتز سینه از نظر شکل‌دهی دارای چندین روش مختلف است:

پروتز روی عضله سینه

همچنین با نام “پروتز فوق عضله” یا “زیر غده‌ای” (Subglandular) نیز شناخته می شود. این ناحیه، جایی است که پروتز بین عضله سینه و بافت نرم سینه قرار می‌گیرد. جایگذاری بالای عضله به گونه‌ای انجام می‌شود که ایمپلنت زیر غده‌های سینه قرار گیرد و این امکان را برای بیمار فراهم می‌کند تا در آینده بتواند شیردهی کند.

مزایا ی پروتز سینه روی عضله

بیماران در طی فعالیت‌های بدنی تمایل به کمتر جابجایی ایمپلنت دارند و همچنین کمترین ناراحتی را در ابتدای دوره بعد از جراحی تجربه می‌کنند.

معایب پروتز سینه روی عضله

ظاهر این تکنیک ممکن است کمی مصنوعی یا فانتزی تر به نظر برسد. به همین دلیل احتمالا به اقرادی که به دنبال داشتن ظاهری طبیعی هستند، پیشنهاد نمی شود. همچنین، در ماموگرافی‌ها ممکن است گاهی اوقات مشکل ایجاد کنند. احتمال انقباض کپسولی نیز در این روش بیشتر است. انقباض کپسولی زمانی رخ می دهد که بافت اسکار یا کپسولی که به طور عادی پیرامون ایمپلنت شکل می‌گیرد، تنگ شده و ایمپلنت را فشرده می‌کند.

پروتز زیر عضله سینه

گزینه دیگر به نام پروتز زیر عضلانی یا جایگذاری زیر عضله برای پروتز سینه شناخته می‌شود. این تکنیک شامل جایگذاری ایمپلنت زیر عضله اصلی سینه (پکتورالیس ماژور) است.

مزایای پروتز زیر عضله

بیماران تجربه ماموگرافی‌های دقیق‌تری را دارند. همچنین، جایگذاری زیر عضلانی به تولید ظاهری طبیعی‌تر و کاهش نرخ انقباض کپسولی منجر می‌شود.

معایب پروتز زیر عضله

برخی بیماران پس از جراحی کمی بیشتر از ناراحتی را تجربه می‌کنند و دوره بازگشت پس از جراحی آنها بیشتر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =