انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 عمل بینی 4 تزریق کورتون بعد از جراحی بینی
مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

مدت زمان مطالعه 2 دقیقه

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی به منظور رفع ورم ناشی از جراحی صورت می گیرد. افرادی که جراحی بینی گوشتی انجام داده اند بیشتر نیاز به این تزریق دارند زیرا این نوع از بینی ها به دلیل داشتن پوست بینی زخیم تر نسبت به بینی های استخوانی بیشتر دچار تورم می شوند.

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

برخی از افراد بر این باور اند که تزریق کورتون بعد از جراحی بینی برای کاهش تورم ناشی از جراحی بینی جزئی از اقدامات پس از جراحی می باشند و حتما باید آن را تزریق کنند تا نتیجه بهتری از جراحی بینی خود داشته باشند. در صورتی که تورم ناشی از جراحی بینی یک امر طبیعی بوده و به مرور زمان از بین می رود. اگر پس از جراحی بینی برای کاهش تورم ناشی از جراحی نیاز به تزریق کورتون بود، باید در زمان مناسب و به طرز صحیح صورت گیرد. زیرا تزریق نابجا و نامناسب کورتون می تواند عوارض متعددی را به دنبال داشته باشد.
تزریق کورتون بعد از جراحی بینی نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد و حتما باید توسط جراح بینی صورت گیرد. دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص پلاستیک و زیبایی در زمینه جراحی بینی و نکات مربوط به قبل و بعد از آن، راهنمایی و مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

زمان مناسب تزریق کورتون

متاسفانه برخی از افراد پس از انجام جراحی بینی در حالیکه هنوز یکی دو هفته از جراحی شان نگذشته است از جراح بینی خود برای کاهش تورم نوک بینی تقاضای تزریق کورتون می کنند. در حالی که زود ترین زمانی که می توان کورتون تزریق کرد 4 تا 6 هفته بعد از جراحی است. زیرا در ابتدا باید بدن روند طیبعی خود را برای ترمیم بافت و کاهش تورم طی کند. تزریق خودسرانه ی کورتون به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا ممکن است پوست بینی را نازک و ملتهب نماید

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی برای چه افرادی مناسب است ؟

  • افرادی که جراحی بینی گوشتی انجام داده اند، پوست بینی ضخیمی دارند و دچار تورم در پشت نوک بینی شده اند.
    زمانی که تورم ناشی از جراحی زیاد باشد و افراد پس از انجام جراحی بینی از ورم زیاد نوک بینی خود شاکی باشند در صورت نیاز و البته تایید پزشک، تزریق صورت می گیرد.
  • افرادی که روند بهبود و کاهش تورم در آن ها بسیار کند است و از نتیجه جراحی بینی خود بدلیل این تورم بسیار ناراضی می باشند
  • افرادی که جراحی ترمیمی بینی و یا ثانویه انجام داده اند و نیاز به تزریق کورتون دارند.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =