انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 جراحی زیبایی بدن 4 لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟
مدت زمان مطالعه 8 دقیقه

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

مدت زمان مطالعه 8 دقیقه

در سالهای اخیر، انواع جراحی های لاغری به شکل گسترده ای مورد توجه قرار گرفته و البته بحث های زیادی هم درباره ی آن ها انجام می شود. در بین تمام روش های موجود، لیپوساکشن و لیپوماتیک اسم های آشناتری هستند و اطلاعات بیشتری درباره ی آنها در ذهن مردم وجود دارد. اما لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟ برای داشتن اندام زیبا و رهایی از چاقی های موضعی از کدام روش باید استفاده کرد؟! کدام یک عوارض کمتری دارد؟

در ادامه ی مقاله به این سوالات پاسخ داده ایم. اگر می خواهید برای روش های جراحی لاغری آماده شوید، به این اطلاعات نیاز دارید.

مقایسه لیپوماتیک با لیپوساکشن

در انجام جراحی های قدیم وقتی چربی ها را خارج می کردند آنها را دور می ریختند و لی در تکنیک های جدید چربی های که از بدن خارج می شوند بعد از فرآیند آماده سازی چربی ها می توان آنها را برای تزریق در نقاط دیگر بدن مورد استفاده قرار داد و پزشک می تواند به بهترین نحو در ناحیه صورت، باسن، سینه، ساق پا، پشت دست و در هر ناحیه ای دیگر که یک نازیبایی یا فرورفتگی وجود داشته باشد می توانیم از تزریق این چربی ها استفاده نماییم. در جراحی لیپوساکشن که یک جراحی قدیمی برای کاهش وزن به کار می رود، خطر آمبلی شدن این جراحی به نسبت جراحی لیپوماتیک بیشتر است .

لیپوماتیک؛ چگونه انجام می شود؟

لیپوماتیک یکی از عمل های زیبایی است که برای از بین بردن چربی های تجمع یافته در نواحی مختلف بدن انجام می شود. در بسیاری مواقع چربی های بدن، خصوصا در قسمت شکم و پهلو نسبت به روش های غیر جراحی لاغری، مقاومت نشان می دهند. حتما در اطرافیان خود دیده اید و یا خودتان تجربه اش کردید که انواع رژیم ها، ورزش و قرص های لاغری حریف بعضی از چاقی ها نمی شوند و حکم آب در هاون کوبیدن دارند! این چربی ها علاوه بر تاثیری که روی زیبایی و تناسب اندام دارند، مشکلات جسمانی و حتی روحی متعددی را نیز برای فرد ایجاد می کنند. فشار به زانوها و مهره های کمر از عوارض حتمی چاقی شکم، پهلو و بالاتنه است. بیماری های قلبی و گرفتگی عروق و تنگی نفس را هم اضافه کنید! لیپوماتیک، که در سالهای اخیر مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است، برای برداشتن بافت های چربی بدن قابل انجام است. تقریبا می توان گفت راحت ترین و امن ترین روش جراحی لاغری، لیپوماتیک است. زیرا نحوه ی انجام آن و تجهیزاتی که در این پروسه مورد استفاده قرار می گیرند، کمترین خطر را برای اعضا و بافت های داخلی بدن داشته و تقریبا هیچ آسیبی به آنها نخواهند رساند.

در لیپوماتیک با رقیق کردن چربی های سفت شده در بدن، آن ها را به شکل مایع از بدن خارج می کنند. در این فرایند چربی ها هیچ آسیبی ندیده و تنها تغییر شکل داده اند. به همین دلیل این قابلیت را دارند که به نقاط دیگر بدن منتقل شوند. چربی های خارج شده از قسمت های مختلف را می توان به بخش هایی که نیاز به حجیم تر شدن یا جوانسازی دارند، مثل دست ها، تزریق کرد. 

برای انجام لیپوماتیک بیمار باید در وضعیت بیهوشی عمومی قرار بگیرد. هیچ گونه برشی برای این عمل لازم نیست و تنها سوراخ های بسیار کوچک در قسمت هایی که قبلا توسط جراح مشخص شده اند، ایجاد میشود. لوله هایی ظریف از طریق این سوراخ ها وارد لایه های عمیق تر پوست می گردند. همان جایی که محل انباشته شدن چربی ها است.

این لوله ها با منتشر کردن امواج، چربی ها را از حالت جامد به مایع تبدیل کرده و سپس از طریق مکش از بدن خارج می شوند.

لیپوساکشن چگونه انجام می شود؟

یکی دیگر از روش های جراحی لاغری، لیپوساکشن است و مثل لیپوماتیک برای برطرف کردن چاقی موضعی انجام می شود. اما تفاوت های مهمی بین این دو روش وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. در لیپوساکشن برای از بین بردن چربی ها از حرارت استفاده می شود. به همین دلیل بعد از بیرون آوردن چربی ها، نمی توان آن ها را دوباره به بدن تزریق کرد.

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد ؟

بسیاری از افراد از لیپوماتیک اطلاعات جامعی ندارند و تصور می کنند که لیپوماتیک همان لیپوساکشن است. لیپوشاکسن که عنوانی برای جراحی لاغری است نمونه ای از جراحی های زیبایی است که می تواند بافت های چربی را از بدن بیرون بکشد .

لاغری با لیپوماتیک که امروزه بسیار رایج است و افراد زیادی را از چاقی نجات داده است ، به عنوان یک روش موثر و ماندگار در لاغری شناخته شده است. لیپوساکشن نیز با استفاده از دستگاه های لاغری انجام می شود اما تفاوتی که در لیپوماتیک وجود دارد امکان انتقال چربی در روش لیپوماتیک است .

پیش از این جراح نمی توانست چربی های بیرون کشیده شده  را در مناطق دیگر به کار بگیرد، امروزه با جراحی لیپوماتیک می توان بافت های چربی را از بدن بیرون کشید و در قسمت های دیگر تزریق نمود.

مثلا میتوان چربی های شکم را بیرون کشید و بعد در قسمت هایی مانند باسن یا سینه و حتی پشت دست تزریق کرد. به همین دلیل است که عنوان پیکر تراشی به جراحی لیپوماتیک داده شده است.

لیپوساکشن چربی های زیر پوستی را می سوزاند و در واقع باعث از بین رفتن حیات چربی ها می شود در حالی که چربی ها در روش لیپوماتیک نمی سوزند و این قابلیت را دارند که به سایر نقاط بدن منتقل شوند .

عمل انتقال چربی در بدن که به آن پیوند چربی نیز می گویند یک اقدام بسیار حساس و تخصصی است که باید توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود . در صورتیکه این جراحی در امکانات ویژه انجام نشود ممکن است عوارضی در فرد ایجاد نماید .

روش لیپوماتیک بسیار ایمن بوده و در صورتیکه فرد کاندید مناسبی برای این جراحی باشد می تواند نتایج بسیار درخشانی از آن دریافت نماید. بسیاری از افراد از این موضوع بی اطلاع هستند که روش لاغری با لیپوماتیک یک شیوه ی نوین جراحی لاغری به صورت دائمی است و در صورتیکه عضوی از بدن لیپوماتیک شود بعد از جراحی چاقی دراین محدوده دیده نمی شود.

رچند گفتیم که لیپوماتیک یک عمل کم تهاجمی و ایمن است، اما این به معنای آن نیست که هیچ گونه عوارضی ندارد. همه ی عمل های جراحی ممکن است عوارض جانبی متعددی را به دنبال داشته باشند. 

عوارض جانبی لیپوماتیک می تواند در افراد مختلف به شکل های متفاوتی ظاهر شود. ممکن است بعضی ها با شدت کمتری آن ها را تجربه کنند و بعضی دیگر، بیشتر درگیر آن ها شوند. نکته خیلی ضروری و مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که  درباره ی اتفاقاتی که ممکن است بعد از عمل برایتان رخ  بدهند آگاهی کامل کسب کنید و برای آن ها آماده باشید. همچنین باید در مشاوره های قبل از عمل با جراح خود همه ی سوالات خود را مطرح کنید. مهارت و تخصص جراح و همچنین رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل، مهم ترین مواردی هستند که عوارض جانبی عمل را به حداقل رسانده و نتیجه ی باکیفیتی را رقم می زنند.

متداول ترین عوارض جانبی لیپوماتیک موارد زیر هستنند:

  • کبودی 

ممکن است در بعضی از قسمت های بدن شما و به صورت پراکنده، تا مدت کوتاهی کبودی وجود داشته باشد. اما اینها موقت بوده و برطرف خواهند شد.

  • بی حسی

بعضی از افراد بعد از عمل ممکن است دچار بی حسی موقت در قسمت هایی از بدن خود شوند.

  • آسیب دیدگی رگ ها

ممکن است رگ های خونی در اثر ارتعاشات و لرزش های ممتد دچار آسیب شوند. البته این عارضه به ندرت رخ داده و معمولا خفیف خواهد بود.

  • حساسیت به داروی بیهوشی
  • التهاب و تورم

این رایج ترین عارضه ی لیپوماتیک است که با توجه به شرایط جسمی بیمار تا یک یا دو ماه بعد از عمل بهبود پیدا می کند.

مزیت های لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن

روش لیپوماتیک در واقع برای برطرف کردن نقاط ضعف لیپوساکشن بوجود آمده و خطرات و محدودیت های آن را کاهش داده است.

به دلیل اینکه چربی ها در لیپوماتیک در حالت مایع از بدن ساکشن می شوند، پس از عمل ناهمواری و فرورفتگی روی سطح باقی نمی ماند. یکی دیگر از مزایای روش لیپوماتیک این است که احتمال آسیب عصبی و عروقی را بسیار کاهش داده است. از آنجایی که این عمل با استفاده از ارتعاشات کنترل شده کانولا انجام می شود، افزایش دقت عمل، کانتورینگ و پیکرتراشی بدن رضایت بیشتری را برای  بیمار به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

در مقایسه ی لیپوماتیک با لیپوساکشن متوجه شدیم که لیپوماتیک یک روش امن تر است که نتایج مطلوب تری را به دست می دهد. اما اینکه با توجه به وضعیت بدنی و سلامت شما کدام روش می تواند مناسب تر باشد، بستگی به نظر پزشک جراح دارد. اگر به بهترین جراح پلاستیک برای لاغری مراجعه کرده باشید، حتما موثر ترین راه را پیش روی شما قرار خواهند داد.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره برای جراحی لیپوماتیک با ما در ارتباط باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =