انتخاب برگه
دکتر پرنیا 4 پروتز 4 جراحی ترمیم پروتز سینه
مدت زمان مطالعه 7 دقیقه

جراحی ترمیم پروتز سینه

مدت زمان مطالعه 7 دقیقه

ممکن است برخی از افرادی که روی به انجام جراحی پروتز سینه آورده اند پس از مدتی بر اثر دلایل مختلف از  جمله عوارض بعد از پروتز سینه نیاز به ترمیم پرئتز سینه داشته باشند. زمانی که پس از پروتز سینه دچر مشکلات و عوارض ماندگار آن شده اید و یا بعد از گذشت سال ها پروتز سینه تان ترکیده است و یا تقارن ندارند و … می توانید با عمل ترمیم پروتز سینه این گونه مشکلات ایجاد شده را رفع کنید. جراحی ترمیم پروتز سینهه همچنان برای بانوانی که از سایز فعلی پروتزشان راضی نیستند می تواند برای تغییر و فرم مجدد، کمک کننده باشد..

بعد از جراحی پروتز سینه ممکن است بنا به دلایلی نیاز به ترمیم باشد که در این مقاله به 4 دلیل اصلی که نیاز به عمل دوم پروتز سینه است اشاره شده است.

بعد از چه مدت نیاز به تعویض پروتز می باشد؟

عموما پس از گذشت 10 الی 15 سال بعد از جایگذاری پروتز سینه در صورتی که دچار مشکلاتی اعم از پاره شدگی، عدم تقارن، افتادگی و… شده باشید نیاز به عمل ترمیم پروتز سینه دارید. در این حین توصیه می شود که برای بررسی پروتز ها و عدم پیدایش مشکل خاصی هر چند وقت یکبار برای معاینه نزد پزشک خود بروید.

در صورتی که حین معاینه مورد غیر عادی مشاهده شود در صورت صلاحدید پزشک می بایست عمل ترمیم پروتز سینه انجام شود. لازم به ذکر است، افرادی که از پروتز سالینی در همل پروتز سینه استفاده کرده اند به راحتی در جلوی آینه می توانند سلامت پروتز سینه هی خود را چک کنند و در صورت دیدن مورد مشکوکی به پزشک مراجعه کنند. در این راستا اگر ترشح و نشت غیر عادی از سینه های خود مشاخهده کردید باید آن را جدی بگیرید و سریعا به بهترین جراح پروتز سینه مراجعه نمایید. خوشبختانه پروتز سالینی از جمله پروتز های بی خطری است که در صورت ترکیدن و نشت، عوارض جدی به دنبال ندارد اما در پیرو ترکیدن آن نیاز به ترمیم پروتز سینه پیدا خواهید کرد.

افرادی که از پروتز سیلیکونی برای افزایش حجم سینه ها استفاده کرده اند بهتر است  تا 3 سال بعد از انجام جراحی MRI  و تصویر برداری انجام دهند تا از سلامت کامل پروتز ها اطمینان حاصل نمایند.

دلایل اصلی ترمیم سینه
دلایل اصلی ترمیم پروتز سینه

دلایل عمل ترمیم پروتز سینه

به طور کلی هر عاملی که سلامت پروتز های سینه را به خطر بیندازند سبب می شود که نیاز به ترمیم پروتز سینه داشته باشید. از دلایل عمل ترمیم پروتز سینه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تشکیل شدن انقباض کپسولی در دور پروتز سینه

بعد از جراحی پروتز سینه بطور طبیعی یک لایه از بافت اسکار در اطراف پروتز سینه تشکیل می شود زیرا بدن پروتز را به عنوان یک جسمی خارجی شناسایی می کند و نسبت به آن واکنش نشان می دهد در صورتی که این لایه به دلایل مختلفی ضخیم و منتقبض شود مانند یک دیواره سفت و محکم دور پروتز سینه عمل می کند و موجب می شود که شکل و فرم نامناسبی در سینه  ایجاد شود حتی ممکن است فرد در این حالت احساس درد داشته باشد. احتمال بروز این عارضه بسیار نادر است در صورتی تشکیل شدن انقباض کپسولی در دور پروتز سینه نیاز به ترمیم پروتز سینه است.

احتمال تشکیل انقباض کپسولی در دور پروتز سینه در صورتی که از پروتزهایی با سایز بزرگتر از سایز معمول سینه استفاده شود، بیشتر است در نتیجه در انتخاب سایز مناسب برای پروتز سینه به توصیه های جراح پلاستیک تان عمل نمایید و پروتز هایی با سایز بزرگ تر از حد معمول انتخاب ننمایید. دکتر رفیع پرنیا فوق تخصص جراحی پلاستیک در زمان مشاوره توصیه هایی لازم را در رابطه با انتخاب سایز مناسب پروتز سینه در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

تغییر نکردن پروتز سینه با تغییرات بدن

پروتز سینه ثابت است و با تغییرات ایجاد شده در بدن تغییر نمی کند ممکن است بنا به دلایلی مانند افزایش سن، حاملگی و کاهش وزن های شدید بافت سینه تغییر پیدا کند اما پروتز سینه ثابت بماند.

ممکن است بعد از گذشت 10 تا 20 سال بعد از جراحی پروتز سینه بدلیل جاذبه زمین و افزایش سن سینه ها دچار افتادگی شوند و موجب نارضیتی فرد شود که در این حالت می توان با جراحی لیفت سینه این مشکل را حل کرد.

برای انتخاب سایز مناسب پروتز سینه باید دقت نمایید و از همان ابتدا پروتز هایی را انتخاب نمایید که متناسب با شرایط بدنی تان و نحوه زندگی تان باشد.

درخواست تغییر سایز پروتز بعد از جراحی پروتز سینه

در برخی مواقع بعد از جراحی پروتز سینه خانم ها خواستار افزایش سایز پروتز سینه خود می باشند و به همین علت خطرات ناشی از عمل دوم پروتز سینه را می پذیرند و از جراح خود تقاضا می کنند که از پروتزی با سایز بزرگتر استفاده نمایند. یا برخی از افراد بعد از جراحی پروتز سینه خواستار کاهش سایز پروتز سینه یا برداشتن آن هستند و بر این باورند که دیگر پروتزشان مطابقتی با نحوه زندگی شان ندارد که در این حالت برای کاهش سایز پروتز سینه یا برداشتن آن نیاز به جراحی دوم است ممکن است بعد از برداشتن پروتز سینه، سینه حالت افتاده ای پیدا کنند و پوست سینه آویزان شود که در این حالت نیاز به جراحی لیفت سینه است.

پاره شدن پروتز سینه

ممکن است بر اثر وارد شدن یک ضربه بسیار شدید پروتز پاره شود که در این صورت نیاز به ترمیم پروتز سینه می باشد.

بیشتر بخوانید=> بهترین نوع پروتز سینه

مزایای جراحی ترمیم پروتز سینه

  • بهبود فرم و قرارگیری پروتز
  • اصلاح عوارض و مشکلات همراه با درد مانند کشیدگی کپسول اطراف بافت سینه
  • دوره نقاهت کوتاه تر
  • هزینه های کمتر

در طول جراحی ترمیم پروتز سینه چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که پیش از این گفتیم جراحی ترمیم پروتز سینه با هدف بر طرف کردن مشکلات ایجاد شده در پروتز ها و همچنین برای تغییر سایز و فرم پروتز ها صورت می گیرد. بنابراین می توانیم بگوییم که چگونگی روند انجام جراحی ترمیم پروتز سینه به هدف از  این جراحی بستگی دارد.

در این راستا اگر هدف از ترمیم پروتز سینه تغییر سایز و فرم پروتز ها باشد، جراح با تغییر مکان پروتز ها و دستکاری فضای داخل سینه ها این امر را محیا می کند.  در صورتی که کپسول اطراف بافت سینه کشیده شده باشد، جراح ابتدا این کپسول را بر می دارد و سپس پروتز جدید را جای گذاری می کند.

هنگامی که افتادگی سینه از دلایل ترمیم پروتز سینه باشد، جراح برای برداشتن پوست اضافه، برش هایی افقی در راستا طول چین های طبیعی زیر سینه میزند.

همچنین برخی از بانوانی که اقدام به ترمیم پروتز سینه می کنند خواهان لیفت و پروتز همزمان سینه هستند که در این راستا جراح، برش های جدید ایجاد می کند که جایگاه و میزان این برش ها وابسته به میزان لیفت و کشیدگی بیمار است.

لازم به ذکر است که این جراحی جراحی به صورت سرپایی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و با توجه به عواملی مانند، دلیل انجام ترمیم پروتز سینه، تجربه جراح، نوع پروتز و دیگر اهداف، حدود یک تا سه ساعت به طول می انجامد.

دوره نقاهت جراحی ترمیم پروتز سینه

خوشبختانه دوره نقاهت ترمیم پروتز سینه خیلی راحت تر و کوتاه تر از خود جراحی پروتز سینه است . تورم، التهاب، کبودی و کمی درد از عوارض طبیعی بعد از ترمیم است که عموما 24 تا 72 ساعت بعد از جراحی ادامه دارد.

در دوران نقاهت تمام نکات مراقبتی جراحی پروتز سینه نیز باید رعایت شود. به عنوان مثال از بالا بردن دست ها، بلند کردن اجسام سنگین، فعالیت روزانه و ورزشی شدید باید پرهیز نمود. در این حین فعالیت های سبک مانند پیاده روی به بهبود جریان خون و کاهش ورم کمک می کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =